Kovo 11 diena su "Aukuru"
2013-03-22

Kovo 11 dieną, tokią svarbią visai Lietuvai, šiemet pasitikome netradiciškai – kartu su Šiaulių gamtos ir kultūros paveldo apsaugos klubu “Aukuras” keliavome po įdomias regioninio parko vietas. Kadangi šiemet sukanka lygiai 150 metų nuo 1863 m. sukilimo pradžios, dalis žygio buvo skirta su šiuo įvykiu susijusių vietų lankymui: taip turėjome progą prisiminti, jog dėl laisvės lietuviams teko kovoti jau ne kartą.

11 valandą prie lankytojų centro susirinko minia pasipuošusių žmonių: kas vėlevėlę buvo apsukęs aplink ranką, kas – išpaišęs ant žandų, o kas ir visą automobilį smagiai išpuošęs. Drauge apžiūrėję lankytojų centrą bei išklausę trumpą pranešimą apie Tytuvėnus bei 1863 metų sukilimą, iškeliavome laukan.

Pirma automobiliais pasiekėme sukilėlių kovos bei vado Z. Citavičiaus žūties vietą Tytuvėnų miške, Čigonpievėje, kur iki šiol auga trys pušys bei šalia jų guli akmuo, menantys tuos laikus. Kiek pabuvę, patraukėme atgal miestelio link, prie sukilėlių akmens, kuris žymi daugelio kovotojų bendrą kapą. Abi vietos buvo pagerbtos tylos minute bei dainomis.

Pamiškėje, ugniakure užkūrę lauželį, susirinkome aplink maloniai šildančias liepsnas pailsėti ir pasistiprinti.

Kitas kelionės etapas – ekskursija Tytuvėnų bažnyčioje ir vienuolyne, kurią įdomiai pravedė gidė Rūta Krencienė, apsirengusi XIX a. drabužiais. Čia vėl prisiminėme 1863-iųjų metų sukilimą bei jo palikimą to meto Tytuvėnams:uždarytą bažnyčią bei vienuolyną, kuris po to jau niekada nebeveikė, nukautus bei ištremtus vietinius gyventojus ir kitus reikšmingus įvykius.

Išklausę įdomaus pasakojimo ir apžiūrėję Tytuvėnų simbolį, toliau keliavome Bridvaišio ežero link – aplankyti piliakalnio ir apžvalgos bokšto. Nepabūgę šalto vėjo ištvermingiausieji galiausiai vėl susirinko lankytojų centre, kur šildėsi arbata ir bendravimu.

Agnė Buchaitė

Tytuvėnų regioninio parko kultūrologė

Atnaujinta 2013-03-26

Tytuvėnų regioninio parko direkcija
Miško g. 3, 86477 Kelmės r.
Tel. 8 427 59031
El. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai
www.kvepalai.lt www.spargalkes.lt spargalkes.lt www.tytuvenai.lt tytuvenai.lt